Jedan od najvećih darova koje nam je priroda, u vidu hrane, podarila jeste bobičasto voće. Osim svog fenomenalnog ukusa bobičasto voće ima razne pozitivne efekte na naše zdravlje kada se pravilno konzumira. Ono je bez sumnje prirodan slatkiš-i zdrav i ukusan!

Razlog što baš sada pišemo o bobičastom voću je upravo zato što sezona uskoro počinje! Već sada u prodavnicama i piljarnicama možemo naći jagode iako sezona još uvek nije zvanično počela. Zato je pravo vreme da se pozabavimo svim dobrobitima koje bobičavo voće donosi.

Ali pre nego što pređemo na nutritivna svojstva ovog voća, podsetićemo na savet nutricioniste iz našeg centra u Novom Sadu, a koji se tiče bobičavog voća: „Bobičavo voće je izuzetno ukusna i nutritivno bogata namirnica. Međutim, kao i kod ostalih namirnica mora se voditi računa o njegovom pravilnom konzumiranju. Šta to znači? Ukratko, važno je vreme uzimanja ovog voća i pravilna kombinacija sa ostalim namirnicama. Najbolje ga je uzimati za užinu, na sredini vremenskog perioda između ručka i večere i najbolje ga je konzumirati samog, tj.ne praviti kombinacije sa drugim namirnicama već kombinovati  samo različite vrste bobičavog voća. Količina koja stane u šaku je sasvim dovoljna za konzumaciju. Prilikom strožijih restrikcija, kada izbacujemo sve šećere iz zdravstvenih ili razloga teške gojaznosti, ovo voće može biti izbačeno iz ishrane, ali samo na kratak vremenski period. Inače možete nesmetano uživati u ovoj namirnici!“.

Najpoznatiji predstavnici bobičavog voća u našim predelima su jagode, maline, ribizle, kupine, borovnice i brusnice. Sezona mu je uglavnom oko proleća. Neka od njih traju kratko, kao npr.jagode, a neka možemo naći u marketima cele godine u zamrznutom stanju, kao npr.maline. Bobičavo voće se koristi za pripremanje raznih sokova, pita, džemova, ali ga je najbolje konzumirati u sitovom stanju jer tada ima najbolje efekte na naš organizam.

Borovnica: na 100 gr ima 57 Kcal, proteina 0,74 g, ugljenih hidrata 14,49 g, masti 0,33 g. Borovnice sadrže antocijan koji ima pozitivno delovanje na sposonost učenja i pamćenja. Od vitamina i minerala sadrže vitamin A, C, D, B12 i B6, a od minerala kalcijum, gvožđe i magnezijum.

Jagoda: na 100 gr ima 32 Kcal, 0,30 g masti, 7,68 g ugljenih hidrata, 0,67 g proteina. Dobre su za imunitet, nazivaju ih prirodnim antidepresivom jer utiču na nivo serotonina i odlične su za trudnice zbog visokog sadržaja folne kiseline. Od vitamina najviše sadrže A, C i K, a od minerala kalijum, kalcijum, fosfor i magnezijum.

Malina: na 100 gr ima 53 Kcal, 12 g ugljenih hidrata, 1 g masti i 1,2 g proteina. Izuzetno su dobre za imunitet zbog visokog sadržaja vitamina C, B, E i K. Od mineralnih materija najviše sadrže mangan koji nije lako naći u namirnicama.

Brusnice: svima nam je poznato njihovo dejstvo na urinarni trakt i lečenje urinarnih infekcija. Ali ono što je vrlo zanimljivo je njihovo dejstvo na otklanjanje celulita zbog kombinacije vitamina A i C i mangana, limunske kiseline i mirtilina. Na 100 gr sadrži 45 Kcal, 0,33 g masti, 14,49 g ugljenih hidrata, 0,74 g proteina.

Ovo je samo mali deo fenomenalnih svojstava bobičavog voća. „Neka vam hrana bude lek, a neka vam lek bude hrana“!

Vaš Nu3 centar za ishranu

Ako vam se svideo post podelite sa prijateljima :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *