Reč je o izuzetno važnom sistemu koji igra ključnu ulogu u čišćenju organizma.


Limfni sistem se sastoji od limfnih žlezda i limfnih sudova koji se granaju po celom telu slično kao mreža krvnih sudova. Limfni sudovi vraćaju limfu u krvotok, a limfne žlezde proizvode limfocite (imune ćelije), filtriraju limfu od oštećenih ćelija i bakterija, imaju ulogu u imunom sistemu i proizvodnji antitela.


Limfa je bezbojna cirkulatorna tečnost i čini skoro 25% telesne težine čoveka. Ispunjava sve međućelijske prostore i posrednik je između krvi i tkiva: transportuje hranljive materije i kiseonik od kapilara do ćelija tkiva, skupljajući štetne proizvode metabolizma i ugljen-dioksid.


Limfni sistem je vrlo često opterećen čak i kada niste bolesni. Nadimanje, prekomerna telesna masa, otečeni limfni čvorovi i oticanje ekstremiteta najčešći su pokazatelji da limfnom sistemu treba podrška, a u tome će vam pomoći sledeći saveti nutricioniste:

1) Pijte dovoljno vode!


Krećući se kroz limfni sistem, limfa čisti metaboličke ostatke i zbog toga joj je potrebna dovoljna količina tečnosti kako bi taj proces obavljala kako treba. Ne možemo se svi svrstati u isti kalup, ali prosečna dnevna količina unete vode bi trebala biti 2.0 l/dan (do 3.1 l/dan) za žene i 2.5 l/dana (do 4.0 l/dan) za muškarce

2) Jedite više sirovog povrća i voća!


Sirovo voće i povrće sadrži veću količinu prirodnih kiselina i enzima, koji rastvaraju nakupljene toksine i pomažu u čišćenju štetnih supstanci iz tela.
 Sirovu hranu bi trebalo jesti na prazan želudac kako bi učinak bio bolji i limfi omogućio duboko čišćenje ćelija. Sirova hrana je alkalna što je takođe vrlo bitno za zdrav limfni sistem i zdravlje celokupnog organizma.
Među namirnicama koje su dobre za limfu nalaze se:
luk; beli luk; đumbir; avokado; alge kelp i kombu; pšenična trava; citrusi i ostala kisela voća; gorka hrana poput rotkvice, rukole i kelja; semenke lana i čija semenke; sirovi orasi, bademi i lešnici; semenke suncokreta i bundeve…
Kao užinu možete grickati suve brusnice, što je i zdravo i ukusno. Jedini uslov je da ne budu kandirane jer dodatni šećer neće pomoći limfnom sistemu, naprotiv. Brusnice sadrže nutrijente koje pomažu limfnom sistemu, a medju njima prednjače flavonoidi i hipurična kiselina.
Ukoliko do sada niste jeli čija semenke i semenke lana (kao i ulje lana koje se može dodati u sve salate) počnite sa manjom količinom kako bi se vaš probavni sistem navikao na njih.
Kurkuma je začin koji se po svojoj lekovitosti posebno izdvaja. Kada god ste u mogućnosti koristite ga u salatama i jelima. Potrebne količine nisu velike ali su izrazito delotvorne.

3) Vežbajte!


Povećana fizička aktivnost dovodi krv i kiseonik u ćelije, a to pomaže u čišćenju organizma od nakupljenih toksina. Bolja cirkulacija limfe (i krvi) znači i bolje zdravlje. Telovežba treba da je umerena i individualno prilagođena.
Centar za ishranu Nu3 misli o vašem zdravlju!

Ako vam se svideo post podelite sa prijateljima :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *