Večito pitanje koje mnoge muči- kako smršati na relativno brz, a zdrav način i kako održati idealnu težinu bez mnogo muke?! Jedno je sigurno, ne postoji magična pilula i za sve je potrebno malo volje i truda, ali svakako postoje lakši i ispravni putevi koji će vas pre dovesti do željenog cilja.

Krenimo iz početka. Mnogi ljudi misle kako će ih izgladnjivanje dovesti do željene linije i to za brzo vreme. Takodje, isti ti ljudi počinju naglo da se bave fizičkim aktivnostima za koje nisu pripremljeni i na koje njihovo telo nije naviklo- a do rezultata ne dolazi! Tada se javlja ogorčenost i misli kao „nešto sa mnom nije u redu, bolestan sam, baksuz sam, star sam“ itd. Ali šta je u stvari po sredi? Organizam ne trpi nagle promene i ekstremne režime. Kada odjednom jako smanjimo kalorijski unos i počnemo intezivno da trošimo kalorije baveći se nekom fizičkom aktivnošću koja je potpuno strana našem telu metabolizam se, laički rečeno, „zamrzne“! To znači da se telo, pod novonastalim okolnostima naglog gubljenja i ne unošenja novih kalorija, koje su mu i glavno „gorivo“, počne spremati za period gladovanja i počne pojačano da skladišti masti, a da troši glikogenske rezerve i mišiće. Za svakog postoji određen režim ishrane i fizičkih aktivnosti u skladu sa načinom života i zdravstvenim stanjem i nikada ne možemo gledati šta radi neko drugi, kopirati ga i očekivati isti rezultat!

U tu svrhu postoji individualni režim ishrane kao i suplementacije koji će vam pomoći da na zdrav i relativno brz način stignete do željene težine. Oni koji imaju veliki višak kilograma će iste gubiti malo brže nego oni koji su na par kilograma daleko od idealne težine.

Evo nekih opštih smernica od nutricioniste:

  1. Izbegavajte šećere
  2. Ne gladujte
  3. Jedite zdravu, neprerađenu hranu
  4. Jedite samo onda kada ste gladni i ne između obroka
  5. Idite na redovne kontrole kako bi pratili napredak i promene u sastavu tela i kako bi bili sigurni da nigde ne grešite
  6. Budite uporni i istrajni
  7. Izbegavajte veštačke zaslađivače
  8. Proverite lekove koje pijete i da li vam oni usporavaju metabolizam
  9. Stresirajte se manje, spavajte više
  10. Smanjite unos mlečnih proizvoda
  11. Koristite suplemente, vitamine i minerale
  12. Planirajte mudro fizičku aktivnost
  13. Proverite hormonski status
  14. Posetite nutricionistu ukoliko imate problema da postignete svoj cilj

 Na individualnim režimima ishrane možemo izgubiti od 4kg do 8kg mesečno. Malo li je?! Sve preko toga se može smatrati preteranim i u toj situaciji organizam trpi i može doći do posledica i do naglog vraćanja kilograma nakon prestanka dijete.

Suplementacija takođe može biti veoma korisna. Preparati kao na bazi biljaka, vitamina ili minerala vam mogu pomoći da ubrzate metabolizam, oslobodite se viška vode ako od istog patite, oporavite svoju crevnu floru koja je glavni imuni faktor u organizmu…Koji su suplementi za vas odlučiće vaš nutricionista.

A šta kada dostignete određenu težinu? Kako da je zadržite? Tu na snagu stupa pravilna kombinacija namirnica i uzimanje određene hrane u određeno doba dana. Recimo, za večeru nikako nije dobro jesti ugljene hidate, dok su za doručak dozvoljeni, čak i poželjni, ali oni malo složeniji i sa vlaknima. Nakon dostizanja željene težine moći ćete da jedete gotovo sve namirnice samo je važno da su pravilno raspoređene.

U Nu3 Centru u Novom Sadu nutricionista će vam rado odrediti dijetu koja je kreirana baš za vas u zavisnosti od vašeg zdravstvenog stanja organizma, utreniranosti i stanja uhranjenosti. Mislimo na vas! ocked0 M

Ako vam se svideo post podelite sa prijateljima :

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *